HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Mazsolás kalács marisom módra..

2012.03.13. 17:46 marisomm

Szeretjük a kalácsot, mazsolásat, foszlósat, kakaósat, ahogy kész van, igen nagy önfegyelem kell hozzá, hogy meg ne vágjuk, alig várjuk, hogy kihűljön.

Ez a kalács így készült:

2 dkg élesztőt felfuttattam 1,5 dl langyos tejben, 30 dkg liszthez, 1 evőkanál cukrot, 1 egész tojást és 2 sárgáját, mokkáskanál sót, 5 dkg mazsolát, citromhéjat és a felfuttatott élesztőt adtam, jól kidolgoztam, mikor már hólyagosodott a tészta még beledolgoztam 5 dkg olvasztott vajat. Kelesztettem, majd három részre osztottam a tésztát, az egyik részhez hozzágyúrtam egy teáskanál kakaót, mind a hármat, pihentetés után kisodortam és összefontam. 1 tojássárgája + 1 teáskanál tej keverékével lekentem, majd kelesztés után 200 fokos sütőben készre sütöttem. Mikor készlett megkentem 1 teáskanál víz és 1 teáskanál cukor keverékével, ettől szép fényes lett, az unokáim így nagyon szeretik.

Nekem ehhez a tésztához nem kell forma, jénaiban sütöm, mint a kenyereket, nem nehéz elkészíteni.  

4 komment

Címkék: kalács kelt-tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr896209862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyöngyös 2012.03.15. 08:24:28

Szia Marisom! Csinos kalács!:))

marisom 2012.03.16. 18:28:59

Gyöngyös köszönöm! Puszillak!

gyöngyös 2012.03.19. 22:24:17

Merre vagy mostanában Marisom?:)

marisom 2012.03.22. 22:11:06

Gyöngyös kicsit elvesztem:-)
süti beállítások módosítása