HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Medvehagymás tészta sajtos besamelmártással marisom módra..

2012.04.05. 16:01 marisomm

Még mindig tart a medvehagyma, amit a fiúk szedtek, gondoltam itt az alkalom, hogy ne csak sütve, hanem főzve is megismerkedjek vele.

Először is végiggondoltam, hogy nem szószban, hanem magában a tésztában szeretném a medvehagymát tenni, ehhez tésztát kellett gyúrni, ami így készült: 50 dkg sima liszttel, 3 db tojással, és egy jó nagy csokor húsdarálón ledarált medvehagymával összedolgoztam a hozzávalókat, ehhez annyi vizet adtam, hogy könnyen gyúrható legyen, majd amikor már ruganyosra összeállt a tészta, 4 cipót formáltam és lisztezett deszkán kinyújtottam, könnyen ment.  A medvehagyma kicsit lágyította a tésztát, de lisztezve gyorsan haladtam.

A kinyújtott tésztát hagytam kicsit száradni majd összemetéltem, úgy hogy felcsíkoztam kb 10 cm szélesre a kinyújtott lapokat és egyenként 1 cm szélesre vágtam össze, nehogy összeragadjon. Nem volt nehéz gyorsan haladtam a készítéssel.

Következett a besamelmártás elkészítése ott minden a szokásos módon történt: 10 dkg vajat megolvasztottam, 2 evőkanál lisztet beleszórtam, vigyáztam, hogy fehér maradjon, majd felöntöttem fél liter tejjel, közben sóztam, borsoztam, valamint őrölt szerecsendiót adtam hozzá. Lereszeltem 25 dkg sajtot és mikor már majdnem forrott a mártás, hozzáadtam, csak addig kevergettem a tűzön, míg elolvadt a sajt.

Közben már egy nagy fazékban forraltam a vizet, abban kifőztem a szép zöldre sikerült tésztát, mivel friss a tészta nem kell sokáig főzni, csak míg feljön, leszűrtem és úgy forrón már tettem is a mártásba, reszelt sajt is került rá. El kell, hogy mondjam nagyon finom volt, gyorsan elfogyott és még azt is megemlítem, hogy kb. 1 óra alatt készültem el mindennel.

1 komment

Címkék: sajt tészta mártás

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr626209860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wulfie 2019.05.13. 15:12:50

Ilyet rengeteget ettem, még mielőtt megtudtam, hogy érzékeny vagyok a sima liszte, most megpróbálom gluténmentes keverékből elkészíteni, leellenőríztem, hogy hol a legolcsóbb ez a keverék www.ujsagomat.hu/lidl/akcios-ujsag-csutortoktol-09-05-2019/ mindig körbenévek mielőtt vásárolni megyek
süti beállítások módosítása