HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Somlói marisom módra..

2007.05.05. 22:34 marisomm

Somlóit készítettem Böbsi receptje után.

Piskótát hat tojásból sütöttem.

10 dkg mazsolát rumba áztattam.

Krémet én így készítettem:

50 dkg cukor, 3 evőkanál holland kakaó, 2 kanál liszt, 2 tojássárgája, 4 dl kávé, 2 vaníliás cukor, 1 l tej. Simára kevertem és lassan felforraltam.
Levetettem a tűzről és 10 dk vajat hozzáadtam a melegkrémhez és összekevertem, amikor a vaj elolvadt a krémbe, kevertem még hozzá fél dl finom rumot.

Amikor a piskóta meghűlt, a még meleg krémmel egy tál alját kibéleltem, és elkezdtem rétegezni a többi hozzávalót felváltva.
Krém, erre tépkedtem piskótát, meglocsoltam a mazsolán levő rummal / nem sajnáltam a rumot, de nem tocsogott a tészta/, szórtam rá mazsolát és következett a krém, majd piskóta, rum, mazsola, krém, míg elfogyott minden tészta és mazsola, a tetejére krém került.

Amikor kihűlt teljesen, pár órára hűtőbe tettem. 6 dl oké tejszínt a felhasználás előtt 1 órával a mélyhűtőbe tettem, /így könnyen, keményre verhető/, fogyasztás előtt rátettem a tetejére a felvert tejszínt.

Nagyon finom, gyorsan elkészíthető, csak ajánlani tudom, na és persze volt nincs..

Köszönöm Böbsi a finom receptet!

1 komment

Címkék: édesség krém piskóta Dio

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr356210025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ke 2007.05.06. 01:20:54

Ez emberkínzás így kora hajnalban, korgó gyomorral :-))
süti beállítások módosítása