HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Krumplis pogácsa marisom módra..

2008.03.01. 22:28 marisomm

Krumplis pogácsa marisom módra..

Nagyikám nagyon értette a konyhaművészetet, nagyon finom, igazi házias ízek kerültek ki a keze alól.

Tudásomat főleg neki köszönhetem, ami akkor házi feladat volt nem igazán tetszett, de minden fiatal így van vele, most már csak hálával tudom emlegetni azt, amit akkor belém súlykolt.

Ma megmértem, mindent,

de igazából ehhez nem kell méregetni, ez nem foszlós, ez nem habos babos, ez csak egy sima egyszerű krumplis pogácsa.

Mindig azt mondta a nagyi

annyi liszt, amit felvesz a krumli és egy evőkanál fagyos zsír belemorzsolni, sózni, összegyúrni,

kicsit pihentetni, kiszaggatni és fagyos zsírral kikent tepsibe rakni,

forró sütőbe tenni, ha már szép színe van az aljának akkor,

megfordítani a teteje kerüljön a zsíros tepsibe úgy is sütni és mikor az is szép piros lett, akkor kész.

Na én is így készítettem, csak én meg mértem a krumplit és a lisztet.

Egy kg húsz dkg krumplit tettem oda héjába főzni.

Amikor kész lett és kihűlt átnyomtam krumplinyomón

adtam hozzá, 30dk lisztet, sót, szereti a sót, én 3 teáskanálnál kisebb, mokkásnál nagyobb kanál sót tettem bele ,

egy evőkanál fagyos zsírt,

összedolgoztam,

hogy könnyen nyújtható sima legyen a tészta, hagytam kicsit állni, hogy lágyuljon kicsit,

majd kiszaggattam és

200 fokon készre sütöttem,

közbe megforgattam, hogy mind a két felét érje a zsír sütés közbe.

Tovább tartott leírni, mint megenni.

Jó munkát, majd jó étvágyat!

6 komment

Címkék: pogácsa sós-sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr56209978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gondaanyu 2008.03.02. 20:45:00

Íze a számban, gyerekkoromban mi is ettünk. Készülök kemencébe sütni, de mostmár nem halogatom.

klikk 2008.03.06. 18:50:27

Tovább tartott elolvasni, mint összeállítani. Jól gondolom? De finom lehet!

marisom 2008.03.06. 21:52:17

igen, jól gondolod.

klikk 2008.03.18. 13:07:13

Csak el ne felejtsem megsütni!

klikk 2008.03.24. 17:40:22

Ez az!!!!!!!!!!! Még jó, hogy benéztem. Tegnapelőtt órákig azon gondolkodtam, mi az a krumplis, amit meg akartam sütni...

klikk 2008.03.24. 17:41:46

Behozok egy szem krumplit, arról majd eszembe jut a héten.
süti beállítások módosítása