HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Farsangi fánk marisom módra..

2007.02.21. 20:44 marisomm

Farsangi fánk
3 dkg élesztő
3 dl tej
6 dkg vaj
5 tojássárgája
2 ek cukor
1 ek rum
50 dkg liszt

Az élesztőt langyos tejben felfuttatom,a vajat habosra keverem a cukorral és az öt tojássárgájával,ha felfutott az élesztő hozzákeverem és még a maradék tejet és a rumot és végül a lisztet megsózom és azt is hozzákeverem.Utánna alaposan dagasztom a tésztát/apró hólyagos legyen/.
Duplájára kelesztem, majd óvatosan lisztezett deszkára teszem, kézzel hüvelykujj vastagságúra lapítom,kiszaggatom, kb.30 percet pihentetem és 3 - 4 ujjnyi magas meleg olajban, fedő alatt sütöm az egyik oldalt és fedő nélkül a másikat.Itatóspapirra szedem ki. Vaníliás cukorral még melegen megszórom.
Természetesen narancslekvárral fogyasztjuk, nálunk nagy sikere van, de jó hozzá baracklekvár, vagy aki, amit szeret..
A narancslekvár recijét rövidesen beírom, mert tervezem a készítését, abból sem lehet eleget befőzni..
A tésztát mostanában géppel kevertetem ki, de jót teszi neki, ha fakanállal egy kicsit megdolgozzuk, mert akkor több levegő kerül bele és még lazább könnyű lesz a tészta. Kb három óra alatt készre lehet sütni. Nekem ez a recept nagyon bejött nem lehet elrontani.

4 komment

Címkék: fánk kelt-tészta olajban-sült

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr736210070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Málna 2007.02.21. 20:51:55

itt a fánk%lol%

margit2 2007.02.22. 20:59:33

Szia Maris! Épp este 7 óra előtt érdeklődtem a blogodban a naracslekvár recijéről. Majd benézek ide még, mert látom, hogy tervezed a beírást. Gondolom azért, hogy a sárgabaracklekvárhoz hasonlóan kell... De megvárom! :-)

marisom 2007.02.22. 21:33:48

Szia Margitka! Olvastalak és előkerestem, én is fogok főzni hamarosan, mert már csak egy fél üvegem van. akkor beteszem, majd hogy milyen lett.

margit2 2007.02.22. 21:51:26

Oké! Köszi! :-)
süti beállítások módosítása