HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Egy tuti jó bejgli recept marisom módra..

2007.12.11. 21:48 marisomm

Egy tuti jó bejgli recept marisom módra..

Kétféle bejgli tészta receptem van.. ami sosem reped meg és nagyon sokáig eláll / persze ha van ideje / azt hozom először..

1 kg liszt, 20 dkg vaj, 15 dkg zsír, 20 dkg porcukor, 2 db tojás, 1 dkg élesztő, 2 dl tej.

Élesztőt egy kevés cukros tejbe felfuttatom, amíg elkészül a lisztet a vajjal, és zsírral elmorzsolom, majd hozzáadom a többi hozzávalót. Összegyúrom, jól kidolgozom, sima ruganyos tésztát kapok, majd pihentetem, vagyis kelesztem.

Míg a tészta pihen, elkészítem a tölteléket.

Mák töltelék: 2,5 dl tejet felforralok, 40 dkg darált mákot leforrázom a forró tejjel, belekaparok egy pici vaníliát, hozzáadok 25 dkg cukrot, egy kis fahéjat és reszelt citromhéjat, összekeverem és hagyom kihűlni, hideg legyen.

Dió töltelék: 2 dl vizet felforralok 20 dkg cukorral, belekaparok egy pici vaníliát, majd összekeverem 40dkg darált dióval, teszek hozzá 4dkg morzsát, egy kis fahéjat és reszelt citromhéjat, ezt is hagyom kihűlni.

A megkelt tésztát megmérem és 8 egyenlő részre, osztom, ugyanígy járok el a töltelékkel is, 4 diós és 4 mákost készítek.

A tésztát téglalap alakúra nyújtom és megkenem a töltelékkel, majd zsírozott tepsire teszem, megkenem tojássárgájával, hosszába.

Kelesztem még kb félórát , ha letelt, akkor keresztbe is megkenem tojássárgájával, hústűvel egy két helyen megszurkálom és 200 fokos forró sütőbe teszem, készre sütöm.

A töltelékbe én teszek mazsolát, de csak magnélkülit, mert azt szeretem.

Alufóliába csomagolom, ha kihűlt… már alig várjuk, hogy szent este legyen és megvágjuk a vaníliás porcukorral megszórt, illatozó finom bejglit.

Jó munkát, és természetesen jó étvágyat !

Szólj hozzá!

Címkék: mák bejgli Dio kelt-tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr476210004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása