HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Kétszínű mazsolás kuglóf marisom módra..

2007.03.18. 20:35 marisomm

Kétszínű mazsolás kuglóf


Hozzávalók:
3 dl tej, 10dkg porcukor, 3 dkg élesztő, 50 dkg liszt, 10dkg vaj, 5 tojássárgája, 2 dkg vaníliás cukor, 1 dkg só, 1 citrom héja, 5 dkg mazsola, 3 dkg kakaópor.

2 dl tejet meglangyosítok, hozzáadok 1 evőkanál cukrot, ebben jól elkeverem az élesztőt, majd hozzákeverek 20 dkg lisztet, ezt kb. 20-25 percig, kelesztem.

Vajat a maradék cukorral, a tojássárgájával és a vaníliás cukorral habosra keverem, és ehhez adom hozzá a megkelt kovászt és a többi anyagot. Az egészet jól kidolgozom, és 20 percig kelesztem, majd átkeverem és újból 20 percig, kelesztem.

A megkelt tésztát kétfelé osztom és az egyik, felébe belegyúrom a kakaót. Pár percet pihentetem és a két tésztát henger alakúra, formázom, és lazán összefonom, majd vajazott, lisztezett kuglófformába helyezem.
Vigyázok, hogy a kuglófformát csak kétharmadig töltsem, nekem nagyméretű formám van, így pont jó a méret.

A formába helyezett tésztát, még 30 percig kelesztem és 200 fokra melegített sütőben, sütöm, kb. 40 perc alatt kész.

A kisült kuglófot vaníliás porcukorral megszórom, vagy bevonom csokival.

Szólj hozzá!

Címkék: péksütemény kelt-tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr406210043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása