HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Nyújtható fondant bevonat készítése marisom módra..

2012.02.01. 17:22 marisomm

Mostanában divat lett a tortákat virágokkal díszíteni, és elterjedt a nyújtható, gyúrható fondant készítés, mondanom sem kell engem sem hagyott hidegen ez az új módszer és az én fantáziámat is megpiszkálta. Különböző recepteket olvastam és bizony nagyon macerásnak tűnt a dolog és lemondtam róla. Én az itt ragad, meg ott ragad, dolgokat nem igazán szeretem, így hanyagoltam, míg eljött a mostani helyzetem és már nem hagyott nyugodni a dolog. Közelgett a házassági évfordulónk gondoltam meglepem magunkat egy tortával és az ilyen bevonatot kell, hogy kapjon, majd aztán neki álltam..

Hozzávalók: 10 gr étkezési zselatin (én Dr.Oetker), 6 evőkanál víz, kb 5 dkg vaj, 1 evőkanál méz és porcukor, ami nekem 60 dkg volt.

A vízben a zselatint belekevertem, majd melegítettem, amikor feloldódott, hozzáadtam a vajat és a mézet, kevergettem. Egy zománcos tálba beleöntöttem fél kg porcukrot, én nem szitáltam, csak úgy simán a zacskóból öntöttem, majd a folyékonnyá vált keveréket hozzáadtam és jöhetett a keverés, amit én egy evőkanállal végeztem. Amikor már valamennyire összeállt a gezemice akkor a kezemet jól bevajaztam és simán összegyúrtam. Nagyon meglepődtem, hogy ez ilyen egyszerű, fóliáztam és másnapig pihentettem. A vajból 10 dkg-t bontottam meg, kb a felét tettem bele, csak a kezemre használtam, amikor megmértem 5 dkg volt a papírban.

Az összegyúrt fondant nem volt egyáltalán kemény, amikor összedolgoztam, kicsit féltem, hogy mi lesz, de másnapra egy nagyon jó, könnyen nyújtható anyagom lett.

Nyújtásakor kicsit aláporcukroztam és simán ki tudtam nyújtani, nekem nagyon bejött nem volt nehéz, csak ajánlani tudom az elkészítését.

 

Szólj hozzá!

Címkék: torta fondant

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr96209870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása