HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Zsemle marisom módra..

2012.03.07. 23:02 marisomm

Ma lángos volt ebédre, olyan igazi krumplis lángos, a megfőzött krumplit soknak találtam, és mivel hátra volt még a napi kenyérsütés ahhoz félre tettem. Aztán nekiálltam és végül zsemle mellett döntöttem.

Így készült:

30 dkg kenyérliszthez adtam, 5 dkg fehér tönkölylisztet, 15 dkg finomlisztet, 10 dkg főtt krumplit, 2 dl tejet, 2 evőkanál kovászt, csipet élesztőt, egy tojást, egy teáskanál sót, egy teáskanál citromlevet és egy csapott evőkanál házi zsírt. A hozzávalókat összedolgoztam, kelesztő tálba tettem. 30 perc pihenés után jól átdolgoztam a tésztát és a sorsára hagytam. Amikor megkelt  lazán átgyúrtam, majd 9 egyenlő részre osztottam, kb. 35 percet hagytam pihenni zsírozott tepsin, 2 evőkanál tejbe 1 mokkáskanál sót tettem és ezzel átkentem a tésztát majd ráborítottam egy másik tepsit, hogy befedjem, kelesztés után lespricceltem vízzel és így letakarva 200 fokos sütőben készre sütöttem. Az utolsó 5 percben vettem le róla a másik tepsit.

Íme az eredmény:

Nem bántam meg, hogy így döntöttem.

2 komment

Címkék: kelt-tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr506209864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyöngyös 2012.03.09. 06:19:48

...és milyen szépek lettek!:)

marisom 2012.03.09. 10:58:32

és nagyon finom volt:-)
süti beállítások módosítása