HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Puncstorta marisom módra..

2012.02.22. 19:28 marisomm

Nagyon régen foglalkoztat ez a recept, nemrégen Gyulán jártunk, és sétálgatás közben rátaláltunk a sok finomságokat kínáló cukrászdára, természetesen puncstortát kértem. Nagyon finom volt és ott akkor elhatároztam magamban, hogy a párom születésnapjára ezt a tortát fogom elkészíteni. Aztán beindult a kutakodás, hogy hogyan is kell ezt elkészíteni, és megszületett bennem a gondolat, majd eljött a nap és nekiálltam.

8 tojásból piskótát készítettem a szokásos módon, már előző nap, mert a friss tésztával nehezebb dolgozni, de azért nem hagytam szabadon, szépen kihűlés után visszatettem a tortakarikába és tetejére sütőpapírt tettem és úgy állt másnapig.

Háromfelé vágtam a tésztát, mégpedig úgy, hogy a közepe legyen vastagabb. A középsőt felkockáztam, beletettem egy tálba és öntöttem rá 5 evőkanál finom rumot, adtam hozzá 3 evőkanál porcukrot, 3 evőkanál darált diót, 1 dl meggyszörpöt, 2 evőkanál sárgabaracklekvárt, mazsolát, 1 dl forralttejet, kandírozott citrom és narancshéjat. Ezt összekevertem, fontos, hogy a piskóta tésztája ne maradjon száraz, de ne tocsogjon, hanem képlékeny legyen. Az alsó lapot beletettem a tortasütőbe rásimítottam az előbbi keveréket, majd befedtem a felső, vágott felén sárgabaracklekvárral megkent tésztalappal. Rátettem egy tányért, hogy szépen összenyomja, és kb.2 órán át így hagytam. Amikor levettem róla a nehezéket és kivettem a tortakarikából, akkor körbe kentem kívülről mindenhol sárgabarack lekvárral és következett a fondán bevonat elkészítése.

Én most a hagyományos fondánt választottam, amire azt írják mindenhol, hogy nagy gyakorlatot igényel, hát nem tudom nekem ez a második ilyen bevonásom, igaz nem cukrász minőségben sikerült, de sikerült és most azt mondom, hogy nem is olyan nehéz, és örülök, hogy ezt választottam, mert ez azért finomabb.

30 dkg cukorra öntöttem 1 dl vizet, kevergettem, hogy a cukor olvadjon el, mielőtt odatettem forrni, odakészítettem egy tányérban hideg vizet és egy evőkanalat.

Az edény belső oldaláról a cukrot, ami kevergetés közben odakerült, simán vizes kézzel letöröltem, majd erős tűzön forraltam, de már itt nem kevergettem, először habosan fő, majd nagyobb buborékok lesznek, akkor kezd jó lenni, ezt írják a könyvek, de én több próbát tettem, és amikor a vízbe kerülő cukor képlékeny lesz akkor már jó. Hideg vízbe tettem az edényt, hogy lehűljön a szirup, és ahogy kezdett hűlni kivettem a hideg vízből és a fakanál nyelével kezdtem keverni, szépen fehéredésig kevertem, kezdett törni, adtam hozzá 1 evőkanál rumot, 2 dk vajat odatettem lassú tűzre, hogy újból felolvadjon meggyszörppel megszíneztem, amikor minden szépen feloldódott akkor lett kész és már önthettem is az előkészített tortára. Egyébként a fondán akkor jó, ha a belemártott kanalat bevonja. Még egy fontos dolgot olvastam, hogy ezt egy mozdulattal kell elsimítani, ez így igaz is, mert, ahogy ráöntöttem tényleg csak egyszer lehetett simítani.

Nem bántam meg, hogy ezt e tortát választottam, nagyon finom volt, nem nehéz elkészíteni és már újból tervbe is vettem a következőt

Itt már csak szeletben mutatom, egyben a torta itt látható.

2 komment

Címkék: torta piskóta fondán

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr866209866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

margit2 2012.02.23. 14:10:11

Ahogy olvasom az elkészítését, nagyon finom lehet! %razz%

marisom 2012.02.28. 18:01:49

Margit finom volt gyorsan el is fogyott.
süti beállítások módosítása