HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Burgonyás fehér kenyér marisom módra..

2007.03.06. 21:26 marisomm

Burgonyás fehér kenyér


2 dl langyos vízbe, belekeverek 2 evőkanál lisztet, pici cukrot és 2 dkg élesztőt, többször kevergetem, majd hagyom felfutni az élesztős lisztet.
50dkg liszthez keverek kettő db öklömnyi főtt, és csak langyos, átnyomott krumplit, sót teszek hozzá tetszés szerint / nálam1,5 teáskanál/ beleöntöm a kész élesztőt, és jól összedolgozom, ha kemény a tészta, akkor kb., de max. fél dl langyos vizet is adok hozzá.
Vigyázni kell, mert a krumpli lágyítja a tésztát. Jól átdolgozom, míg jó sima rugalmas tésztát kapok, akkor lisztezem, és letakarva duplájára kelesztem, ez kb. másfél óra. Ha kész, akkor lazán átgyúrom, tepsibe teszem, félórát pihentetem. Előfordul, hogy a krumplitól, nagyon ellágyul a tészta, ha biztosra akarok menni, és nem szeretném, hogy lapos legyen a kenyér akkor, formába sütöm.
A sütőt 200 fokra kapcsolom, egy edénybe teszek a rács alá vizet, mikor elég meleg, akkor, a tésztát, vizes ecsettel átsimítom, sütőbe teszem és 35-40 perc alatt, készre sütöm. A sütőből kivett kenyeret, gyengén sós vízzel lekenem, és alig várjuk, hogy ehetőre hűljön.


4 komment

Címkék: kenyér kelt-tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr536210056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorothy62 2008.04.20. 09:27:33

Gratulálok, akárhová kattintok, minden szuper szép és fincsi, Marisom elmentettelek magamnk.

receptjeim 2008.04.21. 06:02:51

Dorothy62 köszönöm, gyere máskor is.

Hegedös Marianna 2008.08.13. 15:54:54

Régota dédelgetett álmom a kenyérsütés de gyáván azt gobdoltam nem sikerülhet és mégis rászántam magam erre a kenyér receptre gyögyőrű kenyeret sütőttem az én első kenyerem nagyon jo érzés volt este a család elé rakni köszönöm a receptet örökre rabja lettem a kenyér sütésenk........... Marianna

receptjeim 2008.08.25. 22:17:51

Marianna! köszönöm kedves szavaid, egyszer én is így kezdtem, de ha nem sikerül, akkor se add fel, tudom magamról, néha nem sikerült, de jó, hogy nem adtam fel, mert ez tényleg kenyér.
süti beállítások módosítása