HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Májgombóc marisom módra..

2007.04.06. 22:10 marisomm

Szeretjük a húslevest, és benne a finom májgombócot..

Májgombóc, ahogy én készítem..

Nálam a mélyhűtőbe mindig található májgombócnak csibe máj. Általában négy-öt db-ot teszek a zacskóba, már teljesen konyhakészen. Mikor megveszem a májat, akkor átnézem, hogy ne legyen rajta az epe, leveszem a lépet és a szívet is.

A májat meg kell tisztítani attól a kevés hártyától, ami található benne, nekem van egy kisméretű és kislyukú húsdarálóm, csak beleteszem a májat és ledarálom, nem kapargatom, ki hogy gondolja, én darálni szeretem.

Három normál nagyságú zsemlyének megfelelő szárított kenyérszeletet beáztatok vízbe / nekem mindig van sütőben szárított zsúrkenyerem felszeletelve, a maradékot szeletelve sütőben ropogósra megszárítom, ezt használom, friss nem jó, szárítottal könnyebb dolgozni /
Egy tojásnagyságú hagymát apróra kockázok és egy kevés olajon, világos színűre megdinsztelek.
Beáztatott kenyérből kinyomkodom a vizet, a ledarált májhoz adom, hozzákeverem a dinsztelt hagymát is, teszek hozzá egy egész tojást, egy nagy marék apróra vágott petrezselyem zöldet, teáskanál sót, két teáskanál morzsolt majoránnát, negyed teáskanál őrölt borsot. Jól összekeverem, figyelek arra, hogy a beáztatott kenyér szétmorzsolódjon, / ne legyen egybe a kenyér darab / , végül három evőkanál lisztet is hozzákeverek, jól eldolgozom, és félre teszem kb. egy órát pihenni.

Mindig húslevesbe főzöm ki a gombócokat, kb. egy liter levest, lábasba szedek, lassan forralom, és beleszaggatom a gombócokat, lassú tűzön félóra alatt készre főzöm.

1 komment

Címkék: leves máj levesbetét

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr156210032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klikk 2007.04.06. 23:57:14

Szárított kenyérrel még nem próbáltam, de legközelebb!
süti beállítások módosítása