HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Ketchup marisom módra..

2007.08.22. 22:16 marisomm

Mit is tesz egy rendes nagymama, ha az unokája imádja a ketchupot? Hát neki áll hosszú idő után és újból gyártja liter számra..

Volt idő mikor minden évben készítettem, aztán úgy ellaposodott, a ketchup főzés, na de most megint terítékre került.. miért is mert már aggódok a sok gyári mindenféle belekavart e-k miatt, a maga 6 évével nem igazán szerencsés egy ilyen kis gyereknek nap mint nap az üzletit fogyasztani, mondom én.. Ezért aztán elővettem jól bevált régi receptemet és beindítottam a gyártósort.

De megnyugodtam, ma meg is lettem dicsérve, ma kinyalta rendesen a tálat és már feladatot is kaptam, tegyél légyszí nekem reggelre, hogy tudjak enni, mondta picikém a nagy ketcup imádó..

Íme a hozzávalók:

2 kg paradicsom 50 dkg sárgarépa 25 dkg vöröshagyma 25 dkg alma 25 dkg cukor 3 csapott evőkanál só

Fűszerek:őrölt kömény, mustármag, szemesbors,gyömbér csipetnyi,babérlevél 2 db,szegfűbors, késhegynyi fahéj, ecet ízlés szerint/ én fél dl tettem 10 %-ost / tartósító szokásos mennyiség, nálam csak fél mokkás kanál szalicil.

A fűszereket én úgy adagolom, hogy belenyúlok, és amennyi belefér, jól belecsippentek, egyszer kétszer.

Mindent összedarabolok, bele a hozzávalókat, csak úgy főzőkanállal, összetöröm és egy napig állni hagyom,meleg helyen. Másnap puhára főzőm, jó el is főzőm a levét, majd átpasszírozom, turmixolom ettől olyan sima selymes lesz, visszateszem még főzni és jó sűrűre főzőm lassú tűzön, olyan pöszögősen mint a lekvárt és üvegbe teszem, szárazon dunsztolom.

Ez az alap, nálunk ennek a tízszerese is kevés.

Jó munkát annak, aki kipróbálja, és természetesen jó étvágyat is hozzá! %smile%

3 komment

Címkék: gyümölcs zöldség fűszer befőzés

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr356210017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csongi 2008.08.25. 09:14:11

Hello! Kipróbáltam, fantasztikusan finom. A gyerkőceimnek is nagyon ízlik:) Egyelőre a receptben megadott mennyiséggel készítettem, de legközelebb biztos a többszöröse készül majd. Nagyon köszönöm a receptet.

receptjeim 2008.08.25. 22:12:12

Csongi , nagyon szívesen, örülök, hogy ízlik.

simak43 2011.12.17. 17:34:46

nagyon finomak
süti beállítások módosítása