HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Kedvenc sajtos pogácsám, marisom módra..

2007.12.16. 21:10 marisomm

Kedvenc sajtos pogácsám, marisom módra..

Sütni szeretek, sütni jó, enni még jobb..

főleg sajtos pogácsát, ha elkészülök a pogácsával, már alig várom, hogy bekapjak egy pár szemet,

mióta ismerem ezt a receptet, e nélkül nincs ünnep, e nélkül nincs összejövetel, ezt minden alkalomra kell, készítem.. ez a legleg pogácsában..

Hozzávalók: 60dkg liszt, 30 dkg ráma, 1 tojás és 2 tojássárgája, só tetszés szerint / én 4 kanál a teásnál kisebb a mokkásnál nagyobb kanalat használok /, pici cukor, 5 dkg élesztő, tejföl kb 3 dl, 10-12 dkg reszelt sajt.

Tejfölbe beleteszem a cukrot és az élesztőt / nem baj, ha hideg a tejföl, nem kell melegíteni / jól elkeverem, és még többször megkeverem.

A lisztet a rámával elmorzsolom, ha kész beleteszem a sót, sajtot, tojást és az élesztős tejfölt.

Összedolgozom a hozzávalókat, könnyen gyúrható tésztát kell, hogy kapjak, ha keménynek érzem, akkor még teszek hozzá 1 – 2 evőkanál tejfölt.

Lényege a tésztának, könnyen kezelhető, de ne legyen ragacsos, akkor jó, ha nem ragad a kezünkhöz. Ha kicsit lágyabbra sikerül, akkor sem baj, legfeljebb elfekszenek a pogik sülés közbe..

Kelesztem a tésztát kb. másfél órát, majd ujjnyi vastagra nyújtom, bevagdosom a tetejét, kiszaggatom, megkenem tojásfehérjével / tojássárgájával / és megszóróm reszelt sajttal és 200 fokon légkeveréssel megsütöm.

Nem igényel nagy odafigyelést, csak összeállítást, kiszaggatást és a sütést.

Ha nyaralni megyünk, mindig ezt sütöm, mert nem szárad ki és napokig ehető, finom puha marad, csak ajánlani tudom.

Jó munkát, majd jó étvágyat!

7 komment

Címkék: sajt pogácsa sós-sütemény kelt-tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr76210002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

margit2 2007.12.17. 08:57:20

Nagyon jól néz ki! Ezt sem szoktad hajtogatni, ahogy olvasom, és mégis olyan! A sajtos kockánál is ezt tapasztaltam! Ki fogom próbálni! %razz%

Lénárt Zsuzsa 2007.12.28. 11:46:51

Ha nem légkeveréses a sütőm,akkor is szépen megsül?Sajnos van olyan tapasztalatom,hogy az alja nagyon kemény,míg a belseje nyers marad....

marisom 2007.12.28. 20:47:42

Szia Zsuzsa! Évekig nem volt légkeveréses a sütöm, sőt egy ideig egy nagyon régi gáztűzhelyem volt, a sütő azért engem is megtréfált párszor, de a legjobb módszer mindig a mértani közép, én mindig a közepére teszem a tepsit, így egyformán kellene, hogy érje a hő, én sem használok mindig légkeverést, sőt, szinte alig. Ha az alja éget, akkor tedd magasabbra, ha felülről éget én, akkor le szoktam takarni fóliával. Remélem segítettem, nekem megszokott rendesen sülni, én egy kicsit ropogósan szeretem. További kellemes nézelődést!

Manólány 2007.12.31. 07:48:28

Köszi a receptet, most állok neki :) Legyen szép napod.

Annamaria Mikola 2008.10.23. 23:10:02

Hello, Nagyon finomra sikerult a pogacsa, tenyleg ez a "leg-leg" pogacsaban. Nagyon konnyu elkesziteni es napokig puha maradt. Nem tudnal egy jo juhturos pogacsa es kaposztas receptet feltenni a honlapodra ? Itt Kaliforniaban sokan kerdezik. Koszonom a barackmag receptet, finom volt. Oszinte tisztelod, Annamaria Mikola

juhmeli 2012.06.18. 09:29:25

Nagyon finom pogácsa. Mióta kipróbáltam, csak ezt sütöm. A családi rendezvényeken is n agy sikere van. A férfiak mindig azzal viccelődnek, hogy adjam meg már a pékségcímét, ahol vettem.:)

marisom 2012.07.02. 22:00:37

Juhmeli köszönöm! Nagyon örülök, hogy sikered van vele.
süti beállítások módosítása