HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Krémsajtos, sajtos pogácsa marisom módra..

2008.04.06. 21:16 marisomm

Krémsajtos, sajtos pogácsa marisom módra..

Vannak receptek, amelyek elsőre megtetszenek, így jártam ezzel a recepttel is, meséltek róla, majd hozták a leírt változatot, én meg beterveztem, hogy ezt meg kell sütnöm, nagy fantáziát láttam benne, már akkor, amikor csak beszélgettünk róla.

Íme a recept:

2 kanál tejfölben elkeverünk egy késhegynyi pirospaprikát, egy kávéskanál sót, egy tojássárgáját, 5 dkg reszelt sajtot, egy dkg élesztőt, amit kb. fél dl tejben, felfuttattunk.

40 dkg lisztet, 25 dkg margarinnal, egy kávéskanál sóval elmorzsolunk, összekeverjük a fent leírtakkal. Jól összedolgozzuk, majd egy órát pihentetjük.

Két cipót készítünk. Vékonyra kinyújtjuk, kb. 2 mm vastagra. Kicsi pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, tojásfehérjével megkenjük, és világosra sütjük.

Krém: 20dk vajat, 20 dkg tejszínes krémsajttal, kiskanál sóval, habosra keverjük. 10 dkg reszelt sajtot adunk hozzá.

Két pogácsát vastagon megkenjük a krémmel, összeragasztjuk, hogy a tojásfehérjével megkent felület mindkét oldalon kívül legyen.

Kissé megnyomjuk, hogy a krém kijöjjön az oldalán, majd reszelt sajtban görgetjük.

Különleges, omlós tészta, az olvadó vaj és krémsajt keveréke.. igazi élvezet annak, aki fogyasztja.. %redface% ahogy kentem úgy fogyott, nem bírtam ellenállni, kicsit munkaigényes a ragaszgatás miatt, de megéri a fáradságot, tényleg nagyon finom, nem bántam meg, hogy elkészítettem, sőt felvettem a kedvencek közé.

Jó munkát, majd jó étvágyat!

4 komment

Címkék: sajt pogácsa sós-sütemény kelt-tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr586209962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szitakötő 2008.04.07. 11:20:30

Ez tetszik, kipróbálom :) Köszi a receptet, biztos finom... igaz amiben sajt van az már csak finom lehet :)

nyuszika.. 2008.04.07. 20:55:23

én is kipróbálom köszi:)

receptjeim 2008.04.08. 05:52:30

Én nem bántam meg, hogy kipróbáltam, remélem Ti sem fogjátok megbánni.

sosi 2008.06.21. 12:05:32

JUJ! Hát ezt én úgy ismerem, hogy szakállas-pogácsa... nyami... imádommm :)
süti beállítások módosítása