HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Baguette marisom módra..

2008.04.23. 22:12 marisomm

A baguette hosszúkás formájú kenyér, Franciaország valamennyi vidékének legjellemzőbb különlegessége. Friss baguette nélkül nincs francia konyha, és természetesen az én konyhám sem nélkülözi.. szeretjük.. igaz azt nem tagadom olyan sosem lesz, mint őshazájába.. de igyekszem a legjobb receptet kialakítani hozzá..

Éppen a ropogós héja tette azzá a baguettet ami.. és ezt nehéz otthon kialakítani, de nem adom fel, próbálkozom.. langyos, már közel vagyok hozzá..

Így készült.. 50 dkg finomliszt, 2,5 dl tej, kettő tojássárgája, 2 dkg vaj, kettő dkg élesztő, kettő kanál só / mokkásnál, nagyobb teásnál kisebb /, három teáskanál cukor.

Langyos tejbe elkevertem kettő evőkanál lisztet, pici cukrot és az élesztőt, hagytam kelni egy órát, majd jól összedolgoztam a többi hozzávalóval, pihentettem kb. másfél órát, majd formáztam, kelesztettem, enyhén sós tejjel megkentem, 200 fokon légkeveréssel készre sütöttem.

Azt olvastam, hogy a baguettet sütés előtt be kell vágni, így a héja laza, ropogós lesz.. van benne igazság..

Nagyon finom volt, nem bírtam ellenállni, még melegen megettem egy csücsköt %smile%

Szólj hozzá!

Címkék: péksütemény kelt-tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr96209949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása