HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Juhtúrós pogácsa marisom módra..

2008.11.16. 21:56 marisomm

Kértek.. és én teljesítem, nem szeretek kép nélkül betenni receptet, ezért ma is egy kedves kérésnek tettem eleget, mikor elkészítettem ezt a pogácsát.

Alaprecept a kedvenc pogácsám tésztája volt, ez a leg pogácsa recept.. Sokat gondolkoztam, mitől is ilyen finom, mitől lesz olyan amilyen.. őszintén mondom, nem tudom, de egy biztos dupla adag is elfogy, ez az a pogácsa, ha nem vagyok erélyes, akkor a tepsiről nem kell tovább tenni, mert még melegen elfogy..

Amikor a receptet annak idején kaptam, akkor adtak hozzá egy tanácsot, ne sajnáljam a hozzávalót, mert csak akkor lesz az igazi, ha mindent beleteszek, úgy ahogy írva van.. na én megfogadtam, egyáltalán nem bántam meg és innentől kezdve csak ezt kell sütnöm, két változatba az pedig a színe miatt van.. én sötétebben, míg a párom világosabban szereti, a többiek meg innen-onnan kedvükre csemegéznek..

Szóval ez a kedvenc, ma juhtúróval így készült.

5 dkg élesztőt, kb 2dl tejfölbe elkevertem, pici cukorral és vártam, míg az élesztő elkezd dolgozni. Itt általában ha diktálom a receptet, akkor mindig egy kicsit meg kell állnom és el kell mondanom, igen hűtőből kiveszem a tejfölt és beleteszem a szintén hűtőből kivett élesztőt és semmit sem langyosítok, és itt megdöntöm a langyos tej, élesztő elméletet. Bocs a kitérőért, de már többször kérdeztek és gondoltam most itt az alkalom és elmondom.

60 dkg lisztet, 30 dkg rámával a szokásos módon összedolgoztam, majd 30 dkg juhtúrót szétmorzsoltam a liszt, ráma keverékkel, és következett az élesztős tejföl, 1 egész tojás és 3 tojássárgája, sóztam, reszeltem hozzá, kb 5 dkg sajtot. Jól kidolgoztam, ez a tészta ezektől, a hozzávalóktól elég ragadós, de így könnyű összedolgozni én midig kézzel készítem, mert így érzem milyen a tészta minősége, kíván-e esetleg mégy egy kis tejfölt, mondhatnám azt is így érzem, amikor megelevenedik kezem alatt, és ez igaz, mert egyszer géppel kevertettem össze.. aztán beláttam, hogy jobb, ha maradok a régi bevált gyakorlatnál, nem nagy munka.

Kelesztettem kb 2 órát, a tészta jó kétszeresére dagadt.

Kinyújtottam, összehajtottam, ezt még megismételtem kétszer, közbe nem pihentettem, csak amikor befejeztem a hajtogatást, akkor hagytam pihenni kb 10-15 percet, majd kiszaggattam, picit sózott felvert tojássárgájával megkentem, reszelt sajttal díszítettem és 200 fokosra melegített sütőben, légkeveréssel készre sütöttem.

Amikor kész volt alig vártam, hogy megkóstoljam, elmondhatom, így is nagyon finom, így is leg lett belőle.., az üresen maradt tál mutatja , na és az elhangzott dicséretek, mostantól felváltva, fog készülni a kedvencünk.

Szólj hozzá!

Címkék: túró sajt pogácsa sós-sütemény kelt-tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr536209910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása