HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Linzer marisom módra..

2009.01.08. 21:09 marisomm

Gyerekkoromba drága nagyikám, minden ünnepre sütött linzert, olyan természetes volt, ahogy készültek az illatos karikák, belekerült a lekvár és nagyon finom omlós volt.

Vendégségbe voltunk, hát az én unokáim, rendesen pusztították a sógornőm linzerét, akkor elhatároztam, hogy én is sütök.

Keresgéltem a receptek között és ezt találtam, régi recept, nagyon finom, most hétvégén újabb adagot készítek, mert nagyon sikeres volt.

Hozzávalók: 45 dkg liszt, 30 dkg ráma, 15 dkg porcukor, 1 sütőpor, 3 tojássárgája, 2 tojásfehérje, 2 citrom leve, 1 vaníliás cukor. A hozzávalókat gyorsan összedolgoztam, 2 órára hűtőbe tettem, majd kétfelé vettem a tésztát, kinyújtottam kb. 3 mm vastagra és két fajta formát készítettem, a felsőt olyan formával nyomtam ki aminek hiányzik a közepe, oda került a lekvár.

200 fokos sütőbe készre sütöttem. A lyukas formákat sütés előtt tojásfehérjével kentem meg. Gyorsan kész van a tészta vigyázni, kell, hogy ne süssük túl sötétre, kihűlt tészta alsó lapjára meggylekvárt tettem, rá a tetejét és már fogyasztható is.

Először még picit ropogós a tészta, aztán pár óra múlva már finom omlós lesz, sokáig elállna, ha hagynák, de szerencsére nincs ideje megöregedni.

Szólj hozzá!

Címkék: sütemény lekvár

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr976209899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása