HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Fatörzs marisom módra..

2012.02.01. 16:23 marisomm

Egy kicsit elvesztem, most már ilyen nem szerepel a terveim között.. és úgy tervezem, hogy folytatom a receptek írását.

Mindjárt kezdem is egy nagyon finom süteménnyel, ezt utoljára szilveszterre sütöttem, igaz nem olyan szilveszteri süti, de akkor volt csak időm elkészíteni, a karácsonyi ünnepi menübe már nem fért be, időhiány miatt.

Fatörzs

 

Hozzávalók: a tésztához 6 tojás, 6 evőkanál kristálycukor, 10 dkg darált dió, 1 evőkanál liszt, 1 evőkanál finom holland kakaó.

A krémhez 4 tojás, 15 dkg porcukor, negyed rúd vanília, 15 dkg csokoládé, 15 dkg vaj.

Piskóta: külön választottam a sárgáját és a fehérjét. A fehérjét felvertem kemény habnak, majd hozzáadtam 3 evőkanál cukrot és még tovább vertem, míg jó kemény lett, a sárgáját habosra kevertem a maradék cukorral, mikor már szépen kifehéredett akkor a felvert tojásfehérjéből két kanállal hozzáadtam. A diót, lisztet és a kakaót összekevertem és a tojássárgájához adagoltam, majd óvatosan a maradék fehérjét laza mozdulatokkal beledolgoztam, sütőpapírral bélelt tepsibe (mérete 34x34) 180 fokon készre sütöttem.

Amikor a piskóta kész lett feltekertem.

Krém: tojást a cukorral felvertem habosra, hozzáadtam a vaníliát (a kikapart belsejét) és gőz fölé tettem, állandóan kevergetve besűrítettem. Csokoládét gőz fölött megolvasztottam és a langyos tojáshoz kevertem, majd amikor kihűlt a habosra kevert vajat is hozzáadtam.

Megkentem a piskótatekercset, felgöngyöltem, kívülről is megkapta a krémet, villával kicsit meghúzogattam, majd étcsokoládét reszeltem rá.

Könnyű elkészíteni, nagyon finom csak ajánlani tudom.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: csokoládé torta piskóta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr746209871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása