HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Pali-szelet marisom módra…

2012.05.07. 21:40 marisomm

Anyák napjára sütöttem ezt a finom süteményt. Margitnál láttam és kedvet kaptam hozzá, nem bántam meg, mert igazán finom és nem nehéz elkészíteni, nagyon finom krém van benne. A tésztát pillanatok alatt összeállítottam, közben készült a krém. Délelőtt elkészültem, azt a kész sütit folpackkal  betakartam, nem értem rá, mert vendégek jöttek és készülődnöm kellett,  így nem sikerült a csokival csak vasárnap délelőtt bevonni, igaz nem is nekik szántam. Azért este megnéztem és mivel már megpuhult egy pár szeletet vágtam,  porcukorral megszórtam, körbekínáltam,  és bezsebeltem a dicséretet, így is finom volt. Tegnap aztán a dupla adag is elfogyott volna, ha lett volna, mert nagyon finom sütemény, csak ajánlani tudom. Az eredeti recept Margitnál, Pali-szelet néven található, és itt is köszönet érte!

Ahogy én készítettem: 40 dkg liszthez adtam 5 dkg zsírt, 2 evőkanál kakaót, 2 tojást, 20 dkg porcukrot, 2 evőkanál olvasztott mézet, 1 mokkáskanál szódabikarbónát, és egy evőkanál tejfölt. Először a  lisztet és a zsírt összedolgoztam, majd a többi hozzávalóval összekevertem, jól kidolgoztam a tésztát. Három részre osztottam és a tűzhely tepsijének a hátulján, 200 fokon sütöttem készre a lapokat, kb.5-10 perc alatt. Én a zsírral és a tejföllel tértem el az eredeti recepttől, csupán azért mert a mézeseknél az a tapasztalatom, hogy így szinte puha marad a kisült tészta.

Közben készült a krém:  1 csomag puncs és 1 csomag vaníliáspudinghoz adtam egy-egy evőkanál lisztet és egy- egy evőkanál kristálycukrot, majd a két pudingot fél-fél liter tejben megfőztem. 12.5-12,5 dkg vajat habosra kevertem 10-10 dkg porcukorral, majd az egyikhez a puncsot, másikhoz a vaníliáspudingot kevertem. A puncshoz rumot adtam, a vaníliáshoz vaníliáscukrot.

Következett az összeállítás: tészta puncskrém, tészta vaníliáskrém és tetejére a harmadik tésztalap, majd csokival bevontam. Én bevonásra valamilyen jó fajta étcsokoládét használok, minél magasabb kakaó tartalommal. A krémnél az 1-1 evőkanál kristálycukorral tértem el a recepttől, mert én mindig így főzöm a pudingos dolgokat, szerintem így nem csomósodik, ezt tapasztaltam, én vajat tettem a krémbe és még ott is eltértem, hogy a két fajta krémet külön-külön kevertem ki. Az eredmény ilyen lett.

3 komment

Címkék: csokoládé sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr46209857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyöngyös 2012.05.09. 07:24:22

Szia Marisom! Régen "láttalak", jól vagy?!? Szép a sütid, az Andika is szokta sütni.:) ...ha lesz időd, nézzél be! Puszillak!

marisom 2012.05.10. 16:02:37

Szia gyöngyös én mindig benézek:-), de ma egy kicsit bővebben:-)

gyöngyös 2012.05.10. 21:37:29

Szia Marisom! Ma én voltam kicsit csendben!:))
süti beállítások módosítása