HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Nagyon finom kenyér marisom módra..

2009.01.21. 21:35 marisomm

A kenyér csak házi lehet ez nem változott, jó pár éve mindennapi kenyerünk van, vagyis olyan kéthárom naponta készül a konyhámba a kenyér, 6 év után is az a véleményem, hogy ez nem lehet megunni.

Mindig változtatok, mindig felveszek új szokásokat, vagy olvasok valamit, és már kreálok is.

Vásárolni voltam, és a liszteknél nézelődtem, kezembe került a kukoricaliszt..

Fantázia dolgozni kezdett és ez lett belőle.. a hozzávalókat lefényképeztem, egyébként ehhez a hozzáfűzni valóm csak annyi, hogy életembe nem gondoltam volna, hogy ennyi fajta hozzávalóból fogom készíteni kedvenc kenyeremet, ugyanis tudni kell rólam én, nem igazán szeretem a hozzávalókat méregetni, dekázgatni.. még addig, hogy evőkanál mennyiség elmegyek, dehogy 5 dkg és 6 dkg, meg stb. ezt nem igazán díjazom. Ez a kenyér most így készül

a képen minden hozzávaló rajta van csak a finom liszt és a só nincs, a pici edénybe a citrom a kicsit nagyobba az olaj látható

Hozzávalók: egy nagyobb tojás nagyságú krumplit megfőzök. Kimérek 2,7 dl vizet, egy-egy evőkanállal teszek a mérlegre a következő lisztekből, teljeskiőrlésű rozsliszt, rétesliszt, kenyérliszt, kukoricaliszt és annyi finomliszt, hogy együtt fél kg legyen a liszt mennyisége. 2 dkg élesztőt felfuttatok, még hozzáadok egy evőkanál étolajat, és egy teáskanál friss citromlevet, sót, összenyomott krumplit majd az előző sütésből félretett tészta darabot, és az egészet összedolgozom. Kelesztem a tésztát kétszeresére, majd egy darabot félreteszek nejlonba, a hűtőbe, a többit jól átgyúrom, újból kelesztem kb. egy órát és 200 fokon készre, sütöm. Mielőtt kikapcsolom a sütőt, kenyeret megkenem vízzel, ettől szép fényes lesz, még kicsit sütöm, kiveszem, átsimítom vizes ecsettel, és kész a kenyerem.

1 komment

Címkék: kenyér kelt-tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr496209897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mosoigosfruska 2009.03.27. 15:43:14

deszééép. :)
süti beállítások módosítása