HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Családi kenyérsütés marisom módra..

2009.07.10. 22:53 marisomm

Avagy hogyan is fogjuk be párunkat, kenyeret sütni. Kell hozzá egy munkahely, ahonnan soha nem érsz haza időben, kell egy feleség / ez én vagyok / aki évek óta elszántan süti a kenyeret, na már most, ha ez mind összeállt, akkor kell egy férj, aki sajnálja a párját, és mire az hazaér, csak a frissen sült kenyeret kell megcsodálnia a munkás hétköznapokon.

A recept, ahogy ez a kenyér készült: 4, 25 dl víz, 2 evőkanál teljeskiőrlésű rozsliszt, 3 evőkanál kenyérliszt és még annyi finomliszt, hogy együtt a 3-rom liszt 75 dkg legyen, 2 dkg élesztő, 3 kanál só / mokkásnál nagyobb, teásnál kisebb a kanál /, egy kis olaj / kb. egy teáskanálnyi /. Szokásos összedolgozás, kelesztés, átgyúrás, kelesztés és kb.220 fokon sütés, ha majdnem kész átkenni vízzel / ettől lesz szép fényes / rövid időre még visszatenni a sütőbe, majd rácsra tenni és meg csodálni milyen szép lett és hallgatni a zenét, amit ahogy repedezik be, hallat a finom illatos kenyérkénk. És természetesen megdicsérni a párunkat, hogy milyen szépet alkotott, már megint.



2 komment

Címkék: kenyér kelt-tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr816209881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erika 2009.11.24. 10:39:12

Légyszi mutasd már meg miben sütöd a kenyérkédet. Én is házilag készítem, de soha nem lesz ilyen szép magas. Ezért gondoltam, hátha valami speciális sütőbe készül. Én mindig csak a gáztepsin sütöm. Köszi Erika

kristof eva 2009.12.12. 19:32:12

Udvozollek!Kerlek ird meg,hogy a csaladi kenyer sutese mennyi ideig tart,mert a 220 fokot leirtad,de az idot nem es szerintem ez nagyon fontos lenne.Neked ez godolom mar ranezesre is megy,de aki most kesziti,annak fonos.Remek recepteket talaltam az oldaladon.Koszonom a valaszodat:Kristof Eva
süti beállítások módosítása