HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Képviselőfánk marisom módra..

2007.03.04. 21:08 marisomm

Képviselőfánk


Tészta készítése

2 dl forró vízbe 10 dkg vajat, egy csipet sót teszek, amikor elolvadt a vaj és forr a víz, belekeverek 20 dkg lisztet, és fakanállal addig keverem, amíg össze nem áll. Ez rövid idő kb. 2-3 perc, ekkor leveszem a tűzről és 5 egész tojást, egyenként belekeverek. Minden egyes tojás után jól elkeverem szép simára dolgozva, nagyon gyorsan megy, szép sima tésztát készítek.
Amikor kész vagyok a tésztával zsírozott tepsire teáskanállal halmokat rakok, majd egy órát pihentetem, nekem ebből az adag lisztből 20 db fánk lesz. Két tepsire osztottam el, a tészta megnő sülés közbe, vigyázzunk ne érjen össze.
A sütőt 200 fokra kapcsolom, egy edénybe, teszek vizet a sütő aljába, amikor kész a hőfok, beteszem a tepsit és 20 percig, nem nyitom ki az ajtót, amikor szép aranysárga színe van a tésztának, akkor kiveszem a vizet, és még tovább sütöm a tésztát, jó ropogósra.

Krém

Egy lábasba 5 egész tojást, 20 dkg cukorral habosra keverek, hozzáadok 3 dl tejet és 2 csomag vaníliáscukrot, majd az egészet egy forró vizes edénybe teszem, úgy, hogy a krémes edény alja a vízbe érjen és sűrű krémmé főzőm, állandó keverés közbe, ha besűrűsödött, akkor kevergetve lehűtöm. ,/ én erős tűzön forralom a vizet, így gyorsan sűrűsödik /
2 dkg zselatint 1,5 dl tejbe felolvasztok, addig melegítem a tejet, míg elolvad a zselatin, ne forrjon, langyosra hűtöm és a hideg krémbe öntöm, közbe felverek 3 dl tejszínt és lazán ezt is belekeverem.

A fánkok tetejét levágom, belsejébe levő kevés hártyaszerű tésztát kiveszem és megtöltöm krémmel.

3dl tejszínt kemény habbá verek, hozzáadok 5 dkg porcukrot és még egy kicsit verem, majd 1 dl tejbe felolvasztok 2 teáskanál zselatint, vigyázni kell olvasztás közbe, nehogy felforrjon, amikor kész kicsit hűtöm és hozzáadom állandó habverés közbe a tejszínhez, az így elkészített tejszínt nyomózsákba teszem és a krém tetejére nyomom.

Levágott tészta tetejét rá teszem a tejszínre, vaníliás ízű porcukorral meghintem, és nyam.. máris ehető!

11 komment

Címkék: krém sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr986210058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klikk 2007.03.04. 23:02:13

25 évvel ezelőtt próbálkoztam, feldtam... Talán itt az ideje megint. Nagyon szépek!

marisom 2007.03.05. 06:00:53

Köszönöm, Klikk! Én is sokat próbálkoztam, ez lett belőle, így nagyon könnyű és egyszerű elkészíteni.

pudingocska 2007.03.05. 11:29:08

biztosan ki fogom próbálni! Olyan régóta akartam már, szóval duplán köszönöm!!!:D

marisom 2007.03.05. 21:09:29

Szia Pudingocska! Örülök, hogy erre jártál, gyere és vigyed és sok sikert, biztos menni fog, egyáltalán nem nehéz, nagyon finom és nem utolsó az sem, hogy a krém nem lisztes, nagyon finom könnyű, laza krém csak ajánlani tudom

pudingocska 2007.03.18. 23:55:04

Valami isteni lett:) Egy baja volt csak, hogy a tészta kábé profiterol nagyságú volt csak. Nem nagyon nőtt meg, de szerintem én voltam a béna vele. Csak legekben tudok nyilatkozni róla! Mégegyszer köszi:)

marisom 2007.03.19. 05:55:15

Szia pudingocska! Nagyon örülök, hogy ízlett! Gyere és keresgélj nyugodtan, szívesen adom, hiszen ezért írom le, mert nekünk nagyon ízlett, más is had élvezze, ha szeret sütni és szereti az édességet. Kellemes olvasgatást, nézelődést!

2010.01.31. 12:24:08

Szia Marisom! Kipróbáltam a recepted. Nagyon finomra sikerült! 17 perc elteltével nyitottam ki a sütőt, hogy kivegyem a vizet és az első 2 sor fánk összeesett és egy kicsit deformáltak is lettek, de ettől eltekintve jól sikerült. Legközelebb golyókat formázom belőle. + tipp ma a Stahl Judit is képviselőfánkot készített és ő sütés után gyorsan kiszúrta a fánkok alját hogy arra távozzon a forró gőz.

BuBeck 2012.01.20. 21:24:37

Hú, de sokat próbálkoztam sütni képviselőfánkot. Ez az egyetlen recept, ami szerint sikerült is:) GigaKÖSZÖNÖM Marisom:)

marisom 2012.01.22. 16:02:34

BuBeck ennek nagyon örülök! Köszönöm!

Friedlné Évi 2012.04.05. 20:01:42

Azt szeretném kérdezni, hogy előre is el lehet készíteni a fánkot és mondjuk csak másnap tölteném meg?

marisom 2012.04.05. 21:34:39

Szia! Igen, én is szoktam előző nap elkészíteni és másnap tölteni. Sok sikert!
süti beállítások módosítása