HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Leves tészta marisom módra..

2007.03.12. 21:09 marisomm

Leves tészta, ahogy én készítem..

Egy tálba teszek simalisztet, kb.10 evőkanállal, ahhoz adok kettő egész tojást, egy pici vizet és csipet sót,és még ha kell akkor lisztet, olyan tésztát készítek, hogy könnyen gyúrható legyen, ne legyen lágy és túl kemény se. Olyanra szoktam készíteni, hogy könnyen fáradság nélkül lehessen összegyúrni, jó ruganyos legyen a tészta.
Öklömnyi cipókat formálok, és azt lisztezve, hogy nehogy összeragadjon szép kerekre, és nagyon vékonyra sodrom, terítőre teszem száradni, száradás után összevágom, akkor jó összevágni, amikor még nem törik a tészta.
Előre elkészíthető, kiszáradva nagyon sokáig eláll, míg nem lesz teljesen száraz addig többször óvatosan, összerázogatom, hogy mindenhol érje a levegő, és ne álljon össze.

Én az a típusú ember vagyok, aki nagyon szeret jókat főzni és nem zavar, ha pepecselni kell egy kicsit a főzni valóval. Ha tehetem, és nagyon igyekszem, hogy így legyen, mindent házilag, próbálok előállítani, mert bízom benne, hogy így kevesebb méreganyagot eszünk meg, mintha készen vásárolnék dolgokat.
Példaként csak egy egyszerű dolog bio lisztet reformüzletbe lehet kapni és tojás is, van a piacon igazi házi, akkor meg egyszerű egy levestésztát, vagy bármilyen tésztát elkészíteni és már is kihagyok egy adag tartósítót, színezőt stb.
Vettem gépet, ami nyújtja és vágja a tésztát, de ezt macerásnak tartom, sokkal egyszerűbbnek tartom, ha két kis cipót sitt, sutty kisodrok percek alatt, mint tekergetem a gépet, de ezt én gondolom így.
Kézzel nyújtom hamarabb megvagyok, és vékonyabb is lesz a tészta, egyébként az egész művelet az elejétől a végéig nem igényel fél órát, csak a szárítás miatt kell még kb. egy félórát várni.

Szólj hozzá!

Címkék: tészta levesbetét

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr196210046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása