HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Rétes marisom módra..

2007.05.08. 21:35 marisomm

Szeretek rétest készíteni, de főleg enni.. gondoltam felteszem, hogy én hogy is készítem a rétest, lassan érik a finom cseresznye, meggy nyam.. csak ne kellene annyit magozni..

Rétestészta készítése
50 dkg lisztet, egy diónyi zsírral elmorzsoljuk és 4 - 4,5 dl langyos, sós vízzel puha tésztát gyúrunk, jól kidolgozzuk, amíg sima ruganyos lesz. Két cipóba osszuk tetejét langyos zsírral, lekenjük és letakarjuk, 15 - 20 percet pihentetjük.
Egy nagy asztalt terítsünk le abrosszal, hintsük meg liszttel, tegyük rá a tésztát, nyújtófával az asztal alakjára kezdjük nyújtani, majd a kézfej segítségével nyújtsuk tovább, mindaddig, míg a tészta nyújtható. A tészta így hártyavékonyságú lesz, a széleit, leszedjük.
A tésztát meglocsoljuk olvasztott zsírral vékonyan, de egyenletesen. A tészta egyharmad részét megszórjuk gyéren finom morzsával, rászórunk fél kg magozott cseresznyét, cukrot tetszés szerint, őrölt fahéjat és az abrosz széleit felemelve feltekerjük rudakra, vágjuk, és zsírozott tepsire helyezzük,megkenjük zsírral a tésztát, és készre sütjük. Sütőlemezen még melegen megszórjuk porcukorral, és szeleteljük.

6 komment

Címkék: gyümölcs sütemény rétes

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr566210024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

margit2 2007.12.02. 11:37:09

Ez igen! Ez úgy nyúlik , ahogy elő van írva! %smile%

panka 2008.06.11. 17:04:20

Tojás nem kell a tésztába??? Mindenhol tojással olvastam...

receptjeim 2008.06.11. 21:08:06

Panka én nem szoktam használni semmit, csak amit beírtam, én Nagyikámtól így tanultam. A tojással lehet javítani a liszt minőségét, nem árt, próbáld ki így is és úgy is.

gondaanyu 2008.06.11. 22:09:08

Rétesbe nem kell tojás.

panka 2008.06.11. 23:55:33

Nagyon köszönöm a gyors választ. Életem első rétesét sütöttem és nagyon jól sikerült! Köszönöm!

receptjeim 2008.06.13. 23:14:42

Panka gratulálok! nem is volt olyan nehéz igaz?
süti beállítások módosítása