HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Cassata Alla Siciliana marisom módra..

2008.01.10. 21:29 marisomm

Cassata Alla Siciliana marisom módra..

Nem vagyok szakácskönyv gyűjtő..

viszont sütni, főzni nagyon szeretek.. ha az időm engedi..

nagy gyűjteményem nincs, viszont a fantáziám az határtalan.. ha megragad egy sütemény látványa, akkor beindul a képzelet..

Először elképzelem az ízét, majd az állagát és így tovább.

Így jártam a Cassata Alla Sicilianaval is, ahogy megláttam egy könyvbe, onnantól működött a fantáziám.. alkottam és ez lett belőle..

Piskótát sütöttem öt tojásból, a szokásos módon.

A krémhez 25 dkg mascarpone, 6 dl tejszín, 1 teáskanál zselatin, pici tej a zselatin olvasztáshoz, 3 evőkanál cukor, aszalt gyümölcs apróra vagdalva, rum a gyümölcs áztatáshoz, finom konyak a piskóta locsoláshoz.

A gyümölcsöt apróra vagdaltam és 3 órát rumba áztattam.

Folpackal kibéleltem a formát, beleszabtam a piskótát, elkészítettem a krémet.

Mascarpónét a cukorral habosra kevertem, tejszínt felvertem habnak, a kevés tejbe felolvasztott zselatint a keményre vert tejszínhez öntöttem, jól összekevertem.

A mascarponéhoz adagoltam a tejszínt és végül lazán belekevertem a gyümölcsöt,

majd az egészet a piskótával bélelt formába öntöttem, ráhelyeztem a felső lapot és hidegre tettem, összeérni és megkeményedni,

végül olvasztott csokoládéval bevontam.

Szilveszter lévén én nagyon meglocsoltam a tésztát konyakkal, de ez el is maradhat, elég a rumba áztatott gyümölcs pikáns íze is.

Tovább terveztem, mint amennyi idő alatt elkészítettem.

Nekem nagyon ízlett, na és az unokáknak a krém.. %smile%

Jó munkát, majd jó étvágyat!

6 komment

Címkék: csokoládé krém piskóta sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr86209991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manka 2008.01.11. 13:06:36

hmmm! gondoltam megnezem mi finomat csinaltal mostanaban. hat nem csalodtam! ezt vendegvaronak megjegyzem, köszi hogy beirtad!!! es jo hetveget neked :-)

Dorothy62 2008.04.20. 15:42:02

Ez nagyon durva. Nekem is meg kell próbálnom. :))

receptjeim 2008.04.21. 05:58:11

Én nem bántam meg, legközelebb csak a rumba áztatott gyümölcs lesz benne, nem teszek bele konyakot.

Körmendiné Hajdu 2009.01.09. 20:31:25

Csak bámulok, véletlenül bukkantam rá erre az oldalra, de itt ragadtam. Szeretek sütni-főzni, de nem tudok. Innen tanulok a jövőben, köszönöm!!!

marisom 2009.01.13. 06:03:28

Körmendiné örülök, hogy erre jártál, gyere csak nyugodtan ha kell segítek, ha valami nem egyértelmű.

Ariel 2010.01.21. 19:09:40

Nagyon jól néz ki. A hétvégén én is szeretnék csinálni.Csak egyet nem értek. Az egész formát ki kell bélelni tésztával?
süti beállítások módosítása