HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Túróval töltött zsemlék marisom módra..

2008.04.24. 22:12 marisomm

Túróval töltött zsemlék.. ahányszor megemlítjük mindig apukám, jut eszünkbe.. becsületére legyen mondva nagyon finom túrós zsemlét készített.. előre szólt az unokáknak.. valahogy ez megmaradt az Ő emlékének.. szegénykém már nem lehet köztünk.. nagyon rég nem készült túrós zsemle.. aztán most megtörtem a csendet és készült az emlékek alapján.. csak most már marisom módra..

Előző nap készültek a zsemlék a receptet már előbb beírtam..

Töltelék: 50 dkg túró, 3 egész tojás + 1 fehérje, 25 dkg cukor, 5 dkg vaj, pici só, reszelt citromhéj, mazsola, vaníliás cukor, 2 evőkanál búzadara, 2 evőkanál tejföl.

Vajat, tojássárgáját, cukrot habosra kevertem, majd hozzáadtam a többi hozzávalót.

A zsemlék tetejét levágtam, belsejét kiszedtem, tejbe áztattam, kinyomtam és töltelékhez kevertem.

A tojásfehérjét felvertem habnak a masszához, adtam.

Fél liter tejet meglangyosítottam, feloldottam benne egy vaníliás cukrot, zsemléket belemártottam, majd vajazott tepsibe helyeztem és megtöltöttem a túrós masszával.

Visszatettem a zsemlék tetejét, egy evőkanál tejfölbe elkevertem egy tojássárgáját és egy evőkanál porcukrot, majd ezzel megkentem a zsemléket, a maradék tejet a tepsibe öntöttem és 200 fokos sütőbe készre sütöttem.

Nagyon finom volt, csak ajánlani tudom, gyakrabban fogom készíteni, nagyon ízlett a családnak.

2 komment

Címkék: édesség túró péksütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr916209948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hercsula 2008.04.25. 22:52:12

Szia! Fele cukor, mint túró. Nem túl édes? Vagy ti így szeretitek?

receptjeim 2008.04.28. 06:15:32

A többi hozzávaló miatt nem lesz édes, legalábbis mi így szeretjük.
süti beállítások módosítása