HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Befőzés marisom módra..

2008.06.18. 22:35 marisomm

Cseresznye, meggy és sorolhatnám, érnek a finomabbnál finomabb gyümölcsök, lehet tartósítani, befőzni.

De hogyan is, milyen módszerrel, mivel tartósítsam, mindent nem lehet a mélyhűtőbe pakolni, vagyis hát lehet, de ha kiolvad, akkor néha kívánni valót hagy maga után.

Befőtt bármilyen formába elfogy és bármilyen gyümölcsből, de ott meg az arányok, cukor, tartósító,stb.

Nem szeretem, nagyon figyelek arra, hogy lehetőleg a szervezet számára kevésbé ártó, káros anyagot használjak, na és a cukor, szalicil nem éppen emberbarát.. pár éve így tartósítom a gyümölcsöket,

Üvegeket mindig kiforralom, hiszen ez a sterilitás legjobb módja, és még a forró üvegekbe teszem az eltenni való gyümölcsöt, csak úgy natúr, ahogy a fáról leszedjük, természetesen megmosom, leszárítom, és úgy pakolom az üvegbe.

Megtöltött üvegeket, fedővel lezárom, egy nagy fazékba helyezem, felöntöm annyi vízzel, hogy az üvegek ne úszkáljanak a fazékba, fedővel letakarom, felforralom, forrástól számított 25 percig hagyom forrni a vizet, majd elzárom, és az edénybe hagyom kihűlni az üvegeket.

Nagyon finom, jól eltartható, befőttet kapok így, és mi is kell hozzá.. csupán munkakedv, üveg jól záró fedővel, nagy fazék víz, gyümölcs, meg gyümölcs..

6 komment

Címkék: gyümölcs befőzés

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr806209926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miniMálna 2008.06.18. 23:56:35

és ez így tényleg eláll akár 1 évig is? már több helyen olvastam, de ha tényleg így van, akkor nekem is muszáj eltennem pár üveg meggyet és cseresznyét :) és levet enged a gyümölcs, ugye?

mithrile 2008.06.19. 00:03:24

Valamelyik nap Dulminánál olvastam ugyanezt kuktával, de mivel nekem nincs eddig csak gondolkodtam rajta. Viszont most már tényleg kedvet kaptam egy natúr befőtthöz.

receptjeim 2008.06.21. 06:27:28

Szia miniMálna! Igen nagyon bejött, és van leve is, mivel nincs víz nem sok, de koncentrált gyümölcs ízzel, nagyon finom. Egy évig nem áll el, mert télen gyorsan fogy, ami finom %smile%

receptjeim 2008.06.21. 06:28:39

Mithrile, csak rajta , annak idején én is így voltam vele, de nem bántam meg.

Manólány 2008.06.29. 06:45:53

Tegnap nálam baracklekvár főzés volt:) Ma a meggy kerül sorra.

margareta5161 2009.05.29. 21:32:14

Szia! Veletlenul talaltam erre a blogolra nagyon tetszik.Hamarosan kiprobalom ezt az eltevesi modszert.
süti beállítások módosítása