HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Farsang, akkor szalagos fánk marisom módra..

2009.02.01. 16:24 marisomm

Csak egy szó.. imádom.. de nagyon, nagymamám volt az igazi fánk gyártó, semmi hókusz- pókusz.. mindig eszembe jutnak a pihekönnyű pampuskák, ahogy mi neveztük a, most csak szalagos fánk néven futó pampuskát..

Könnyű volt és levegős, szép hólyagos a tészta, ahogy nagyikám készítette, Ők valahogy mindent jobban tudtak, mint mi. Nem ismerték az aszkorbinsavat mégis gyönyörű kenyér született a kezük alatt, nem volt robotgépük mégis csodák készültek, Ők valahogy ezt hozták magukkal az Ő szüléiktől, vagy ahogy az én nagyikám emlegette a nyanyától.. Ezt próbálom én is feleleveníteni a régmúltból.. a lassan feledésbe merülő múltból, ahol nem növényi tejszínt használtak és mégis csodák, egészséges finomságok születtek..

Az én pampuskám így készült / mellesleg kíváncsi lennék, hányan emlegetik így ezt a finom sütit /

75 dkg finomliszt, 3 evőkanál porcukor, 6 tojássárgája, 10dkg ráma, 4,5 dl tej, 1 dl finom rum.5 dkg élesztő, pici só. Élesztőből, tejből, kicsi lisztel kovászt készítettem, közbe a tojást és a cukrot habosra kevertem, majd hozzáadtam a lisztet, a megkelt kovászt, rumot, a többi hozzávalót, csak a rámát nem adtam hozzá, mert azt csak a majdnem kész tésztához adagoltam olvasztva és dolgoztam tovább, míg a tészta hólyagos lett, akkor a jól kidolgozott tésztát kelesztő tálba tettem és hagytam, hogy kétszeresére dagadjon az én pampuskának való tésztám.

Na sikerült is nem kétszeresére, hanem háromszorosára kelesztenem, mint a képen látszik.

Majd lisztezett deszkára borítottam, lazán átdolgoztam, kicsit letakarva pihentettem, és következett a kiszaggatás, újbóli pihentetés, kelesztés, aztán forró, de nem égető olajba kisütöttem, finom narancslekvárral tálaltam.

Az eredmény, nagyon könnyű és gyorsan fogyó fánk volt, nem nagyon volt ideje meghűlni.

8 komment

Címkék: fánk kelt-tészta olajban-sült

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr986209894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaffi 2009.02.01. 20:58:34

Gyönyörű a fánkod.:) Amit a régiekről írtál, eszembe jut a nagymamám, aki olyan, de olyan piskótákat sütött, hogy az szinte leutánozhatatlan. Emlékszem, már volt elektromos habverőnk, de még mindig kézzel verte fel a piskótához a tojásfehérjét. Nem szabadott közbe hozzá szólni, mert lassan, kanalanként adta hozzá a cukrot, és nehogy elszámolja magát.:)

polgarine 2009.02.02. 00:04:11

Az én drága nagymamám is pampuskának hívta, sajnos ő nem az anyukájától tanulhatta, mert az spanyolnáthában meghalt, és árván hagyott 3 pici gyermeket, köztük az én "mamikámat" , aki 10 évesen vette át a gondoskodó anyai szerepet és fogott fakanalat a kezébe.

polgarine 2009.02.02. 00:05:31

Méltánytalanul kis m-mel írtam a "Mamikám"-at

Ildikó61 2009.02.02. 00:17:59

Nálunk pampucka. :-)

agi1980 2009.02.02. 17:51:30

Szia! Nálunk{ahol születtem} pampuska és pampucka néven is fut.Amikor férjhez mentem az uram nézett is hogy mit akarok sütni de megnyugodott mert a végeredmény fánk lett:-)

margit2 2009.02.03. 20:57:23

... Nahát ez a pampuska! %eek%

Scarli és Holden 2009.02.11. 06:28:35

Na igen ide már a szakértelem is kell....:)Az én fánkom nem ilyen szép(sajnos)

marisom 2009.02.15. 09:13:10

Scarli és Holden én is sokat gyakoroltam, de ezzel a recivel nem tudod elrontani.
süti beállítások módosítása