HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Kenyérsütés marisom módra..

2007.12.18. 23:07 marisomm

Kenyérsütés marisom módra..

Egészség csak egy van.. egészségünk tőlünk függ..

itt most nem gondolok a stressz és minden más tényezőre, ami akaratunktól függetlenül ér minket, itt csak arra gondolok, amit mi tehetünk magunkért.. mi az vagyunk, amit megeszünk..

nassolni én is nagyon szeretek, de ha nass.. akkor inkább a saját készítésűt helyezem előtérbe, mert tudom miről szól, mert tudom mi van benne..

Így vagyok a mindennapi kenyérrel is..

már öt éve, hogy kenyeret sütök.. na de milyet is .. laposat, tömöret és minden változatot, amit el tudtok képzelni.. hittem a jó szándékomba és hitt benne a családom is ..

Ők nagyon hősiesen fogyasztották az első nem nagyon sikeres remekeimet, sőt biztattak, nem baj hogy elterült, de az íze az finom, meg hasonlókat mondtak én meg dagasztottam kézzel.. és egyre szebb lett, egyre jobb lett, jött a család csak ámultak, én meg híztam, na nem a kenyértől a dicséretektől..

Nincs kialakult receptem, nincsenek hókuszpókuszok, csak a hozzávalók és én vagyok..

Hozzávalók: Liszt én sima bl55 lisztet használok, mondjuk fél kg-t, teszek hozzá 2 kanál teljeskiőrlésű lisztet, 3 kanál /nem teás, nem mokkás középső kanál /sót, pici cukrot, 2 dkg élesztőt és 3 dl vizet, egy csepp olajat / ez tényleg csak csepp /

Ezeket jól kidolgozom, természetesen az élesztőt langyos vízbe feloldom, kicsit futtatom, és már öntöm is a lisztbe, majd kelesztem, kb másfél órát.

Ha megkelt átgyúrom, formába teszem nem is igazán kellene forma, pihentetem, majd 200 fokra felmelegített, nagyon gőzős sütőben készre sütöm / teszek egy edénybe vizet és ez adja a gőzt, na meg a bespriccelés/

Vannak napok mikor kicsit laposabb , vannak napok mikor magasabb, de minden napba egy biztos, kenyeret sütök és minden morzsája elfogy, és ezt én készítettem és nincs benne E nincs benne íz fokozó, meg jó ég tudja mi, csak az egyszerű hozzávalók vannak benne..

ez az alap kenyér, ezt szoktam variálni, de majd azt is elmondom..

Jó munkát, és ha elkészült a kenyér akkor jó étvágyat!

2 komment

Címkék: kenyér kelt-tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr646210000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gondaanyu 2007.12.21. 18:59:18

Szia Maris. Micsoda öröm egy szépen sikerült kenyér! A bolti az otthonihoz képest olyan, mintha vattacukrot ennénk. Gyönyörű lett.

vnjudit 2007.12.24. 05:51:57

Karácsonykor az angyalok a földre szállnak, térjenek be házadba és maradjanak Nálad! Boldog Karácsonyt!
süti beállítások módosítása