HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Kakaós kalács marisom módra..

2008.01.23. 21:33 marisomm

Kakaós kalács marisom módra..

Szeretem a kelt tésztát, jöhet bármilyen formába,

szívesen készítek reggelihez kalácsot, gyorsan elkészül és nagyon finom.

Egy pillanatnyi megingás.. akár milyen fáradt vagyok, de már készül is a reggelihez a kalács..

így voltam tegnap este is, és mi sikerül legjobban, amire nem készülünk mindennel felvértezve, amit csak úgy ripsz-ropsz hirtelen összekeverünk.

3 dl tejet meglangyosítottam, tettem bele pici cukrot és 2,5 dkg élesztőt, összekevertem és hagytam felfutni.

Közbe egy mély tálba tettem, 5 dkg vajat, három tojássárgáját, 2 evőkanál citromhéjjal és kettő evőkanál vaníliával összekevert porcukrot,

ezt habosra kevertem, majd mikor kész lett az élesztő, hozzáöntöttem a vajas, tojásos masszához.

Összekevertem alaposan, hozzáadtam fél kg sima lisztet, pici sót,

jól kidolgoztam,

majd kettészedtem,

az egyik feléhez kakaót adtam kb 1 evőkanálnyit,

összedolgoztam, és külön tálba kelesztettem.

Amikor megkelt külön kinyújtottam egyforma méretűre,

majd egymásra helyeztem a két tésztát,

feltekertem,

tejes tojássárgájával lekentem és gőzös sütőben 200 fokon készre sütöttem..

Nagyon könnyű, finom, olyan igazi foszlós kalács.

Jó munkát, majd jó étvágyat!

Nekem volt hozzá %smile%

2 komment

Címkék: péksütemény kelt-tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr416209988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anikó 2008.01.24. 13:14:14

Mi az, hogy gőzös sütő? Egyébként íncsiklandóan néz ki, nagyon szép a kalácsod!

marisom 2008.01.25. 05:39:41

Köszönöm Anikó! Edénybe vizet teszel,mikor bekapcsolod a sütőt, ahogy melegszik gőz képződik, kelt tészta sütésénél nagyon jó, szebbé teszi a kész tésztát.
süti beállítások módosítása