HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Thomas torta marisom módra..

2008.01.27. 21:20 marisomm

Thomas torta marisom módra..

Elég nehéz lesz leírni a torta történetét, ha röviden írom, akkor azt mondom nem is volt olyan nehéz.. mondom ezt ma.. de mást mondtam pénteken..

Egy kicsit ismerni kell hozzá a marcipánt, nekem már közel 10 éve belopta magát a szívembe, na és persze az ízlelőbimbók sem tiltakoznak ellene.

Kapcsolatom a marcipánnal akkor kezdődött mikor Krisszta esküvőjéhez készülődtünk / na de az egy másik történet, egyszer talán eljutok oda és leírom /, és természetesen azóta is tart.

A hozzávalók kicsit gigantikus méretűnek tűnhetnek, de 17 heten voltunk és ez a szám már önmagáért beszél..

16 tojásból készült a piskóta szerdán, hogy egy kicsit száraz legyen, mert akkor könnyebb vele dolgozni, mondom én.

Krémhez 10 tojássárgáját használtam fel, 16 evőkanál cukorral habosra kevertem, mintha piskótát sütnék, majd az egészet gőz fölé tettem és ott kevertem tovább, simán fakanállal, hozzá adtam 3 evőkanál igazi finom kakaót, és egy tábla felolvasztott finom étcsokit, majd gőz fölött sűrűre főztem.

50 dkg vajat habosra kevertem, kihűlt csokis masszát hozzáadagoltam és géppel nagyon jól összedolgoztam, ez egy fontos mozzanat, mert ezáltal lesz a krém habos, könnyű.

A tésztát feldaraboltam, megkentem krémmel és kezdődött a burkolás. Marcipánból kb 80 dkg fogyott.

Marcipán, ha friss könnyen alakítható, ha kemény egy két pillanat a mikróba és máris formálható / itt nagyon kell vigyázni, a belseje lesz hamarabb meleg és tényleg csak pár pillanat kell, nehogy égési sérülés legyen /

Porcukor helyettesíti a lisztet, azzal szórom meg, hogy ne tapadjon le, mikor kinyújtom. Nyújtáshoz használom a nyújtófát, művelet pont olyan, mint a tésztanyújtás.

Kellett még hozzá egy kis mesevilág.. de azt az unokák megoldják.

felszeletelés után a belseje így nézett ki

Valahogy így hangzik a Thomas története.. én vallomásom ez, a mesetortáról, a sütés szépségeiről és egyáltalán a kedves kérések teljesítésének a fortélyairól.

9 komment

Címkék: marcipán krém piskóta mese-torta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr666209985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mimoooo 2008.01.27. 22:52:04

Nahát! nagyon ügyes vagy !

gondaanyu 2008.01.28. 07:29:58

Nem sajnáltátok megenni?

vnjudit 2008.01.29. 06:52:59

Húúúúúúúú de szééééééééééép %biggrin% Gratulálok!!!!

margit2 2008.01.29. 08:26:12

Szuper! De finom lehetett! %wink%

szazala 2008.02.09. 13:37:54

Gyönyörűűűűűűűű!! Kétszerre sütötted meg a piskótát?Négy szinű marcipánod volt,vagy azt is szinezted?

manka 2008.02.17. 13:21:10

jaj, hat te vagy akkor a Krisszta mamaja? de örülök hogy erre rajöttem! Krissztanal mar irtam hogy mennyire szuper a süti, de ideirom akkor megegyszer: egy szuper nagyi vagy!!!

aanita 2010.02.25. 13:44:02

Kedves Marison! A kisfiam szülinapjára szeretnék sütni egy Thomas tortát. A kérdésem az lenne, hogy a marcipán masszát mivel (milyen ételfestékkel) színezted meg? Válaszodat előre is köszönöm.

marisom 2010.02.28. 20:27:20

Szia Aanita! Nagyon nehezen jutottam kékhez, mert a kész marcipánt nehéz szinezni, mert könnyen törik, megváltozik az állaga.Mivel nagyon fontos volt a kék, elmentünk egy cukrászdába, ahol maguk készítik a tortákat és ott vettünk készen. Így aztán ez lett belőle. Remélem segítettem.Sok sikert és jó munkát!
süti beállítások módosítása