HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Szalvétagombóc marisom módra..

2008.10.26. 19:23 marisomm

Imádjuk a vadast, jöhet minden mennyiségben, és mindent szeretünk hozzá, ami így hangzik gombóc.. zsemlegombóc, szalvétagombóc, burgonyagombóc..

Mindig eszembe jut a Tenkes kapitánya filmsorozat, mikor Eberstein ezredes nagy tálból, tömködte magába a szép formás gombócokat. Szerintem akkor alakult ki bennem a gombóc vagy más néven knédli szeretete.

Olvastam, hogy az osztrák háziasszony hét különböző alapanyagból választhat, ha gombócot készít: liszt, burgonya, búzadara, zsemle, túró, sajt és élesztő. Ezekből számtalan kombinációban rengeteg gombócféleség gyúrható, amiből aztán lehet köret, önálló étel vagy édesség.

Most én is köretbe gondolkoztam és a különleges serviettenknödel vagyis szalvétagombócot választottam.

Ahogy készült:

5 zsemlének megfelelő mennyiségű kenyérszeletet nagyon aprókockákra vágtam, majd 3 tojást felütöttem, összekevertem és adtam hozzá 1 dl tejet. A tojásos tejet az apróra vágott kenyérkockára öntöttem.

Kb 5 dkg szalonnát kiolvasztottam, majd a zsírjában megpirítottam egy apróra vágott vöröshagymát.

15 dkg vajat használtam ebből kb 5 dkg kell a szalvéta megkenéséhez, a többit összekevertem habosra és hozzáadtam a hagymát, szalonnát, sót, egy csapott kanál lisztet, egy csokor apróra vágott petrezselymet és végül összekevertem a kenyérmasszával. Ezt a masszát kell egy bevajazott, lisztezett nedves textilszalvétára helyezni kolbászt formálni, összegöngyölni két végét bekötni és fakanálra rögzítve forró, sós vízbe kb 30-35 percig főzni, ha kész lehűteni és szeletelni. Én ettől most eltértem, helyette gombócokat formáltam és így főztem ki, ezzel csak a formáját befolyásoltam az ízét, azt nem.

Nekem nagyon bejött ez a recept, csak ajánlani tudom, könnyű, laza, nagyon finom, kellemes ízű, és nem nehéz elkészíteni.

4 komment

Címkék: köret

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr346209912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manólány 2008.11.04. 07:15:06

Jól hangzik. Remélem Dédi is olvassa és megcsinálja. Én úgyanis imádom a vadast, de sajnos a családom nem. Ezért mikor Dédi csinál, mindig ott eszek. Legyen nagyon vidám napod.

SMS 2008.11.07. 10:44:18

INGYEN SMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://ingyenuzenet.uw.hu

Ildikó61 2008.11.08. 12:23:03

Megfőztem a vadasodat! Nagyon finom! %lol%

receptjeim 2008.11.09. 20:39:37

Klikk örülök, hogy ízlett.
süti beállítások módosítása