HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Gyros marisom módra..

2009.01.24. 06:27 marisomm

Soha nem hozott lázba, hogy neki álljak gyrost készíteni, láttam róla sok képet, de úgy igazán nem jutottam odáig, hogy el is olvassam a receptet. Múlt szombaton jött az ötlet, hogy ez legyen az ebéd.

Neki álltam olvasni recepteket, de hasábburival nem igazán akartam elkészíteni, tudtam, hogy pitatészta kellene, aztán gondoltam egy nagyot..

Íme ahogy én készítettem:

2 csibemellet vékony csíkokra vágtam, forrósítottam olajat egy serpenyőbe, bele tettem a húst, fűszereztem: oregánó, bors, kömény, babér, majoránna, kakukkfű, rozmaring, fokhagyma, só és készre sütöttem.

Közbe készítettem a tésztát: 50 dkg liszt, 2,5 dl víz, 2 dkg élesztő, kettő evőkanál olaj, só, teáskanál oregánó, ezekkel, a hozzávalókkal kelt tésztát készítettem.

Mikor elkészült a tészta, kétfelé vettem, az egyik részt vékonyra nyújtottam és kibéleltem vele a tűzhely tepsijét, és beletöltöttem a kész húst, vékonyra karikázott lilahagymát tettem rá, majd fokhagymás, kapros tejföl joghurt keverékkel öntöttem le, betakartam a tészta másik felével, átkentem egy tojássárgájával és 200 fokon készre sütöttem.

Nem bántam meg, hogy végül is így készítetem, nagyon finom ebéd kerekedett belőle. A vékony tészta beburkolta a húst, a hagyma ropogós maradt, ízek, amit a sok fűszer a hús, és a hagyma alkotott, azt leírni nem lehet.. önmagáért beszélt, pillanatok alatt eltűntettük a tepsiről az én gyroszomat és még morzsája sem maradt..

7 komment

Címkék: fűszer főétel csirkehús kelt-tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr216209896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildikó61 2009.01.24. 07:26:46

Máris készítem, majd beszámolok!

Manólány 2009.01.24. 16:33:12

Én egyhete csináltam pitákat, de nagyon macerás. Ez sokkal jobban tetszik. Azt hiszem meg is csinálom.

marisom 2009.01.28. 05:57:57

Ildikó61 remélem neked is ízlett.

marisom 2009.01.28. 05:58:59

Manólány én a macerát hagytam ki, és így is nagyon ízlett.

Lidi 2009.02.11. 17:55:36

Én ma készitettem el ebédre,és mondhatom hatalmas siker lett!Köszönet érte!

marisom 2009.02.15. 09:12:09

Lidi ez nagyon jó hír!Gyere máskor is, szívesen adom a reciket.

2010.01.06. 08:48:24

Szia, kell keleszteni a tésztát? Köszi, elpé
süti beállítások módosítása