HTML

marisom receptjei

Friss topikok

Formába nyomós marisom módra..

2008.10.05. 21:05 marisomm

Blog-szülinapja volt a másik blogomnak, sok kedves hozzászólás mellé egy különleges kérés is érkezett, receptet keres messzi távolból egy kedves olvasóm..

Meghatottak a szavai, és mivel nekem van egy receptem, ami a kérésre hasonlít, előkerestem és elkészítettem a család nagy örömére, és közben bízva abban, hogy ez az a recept, csak én dióval ismerem, de mandulával is nagyon finom lehet.

Nagyon finom sütemény, csak olyan piszmogós fajta, de az eredmény az mindenért kárpótol. A hozzávalókon kívül még szükség van különböző formára is, amit üzletbe, piacon vagy multikba lehet kapni.

Íme a recept: 30 dkg liszt, 8 dkg dió, 7 dkg porcukor, 18 dkg vaj vagy margarin, 1 egész tojás, 2 tojássárgája, 1 vaníliás cukor, fél csomag sütőpor és annyi tejföl, hogy könnyen gyúrható, formázható tésztát kapjunk. Könnyebb a tésztával dolgozni, ha kidolgozás után egy kicsit pihentetjük.

A formákat én átkennem vajjal, így könnyen kijön belőle a kész tészta, majd kezdődhet a nyomogatás, szépen vékonyan belenyomkodom a tésztát, figyelni kell, hogy vékony legyen a tészta, mert akkor lehet jól tölteni. Sütés 200 fokon, nagyon gyorsan megsül.

Krém: 2 tojássárgáját, 2 evőkanál cukorral jól kikevertem, adtam hozzá 1 csomag vaníliás cukrot, és 2 púpozott evőkanál réteslisztet, 2 dl tejjel simára kevertem és sűrű krémet főztem. 10 dkg vajat, 10 dkg porcukorral habosra kevertem, és hozzáadtam a kihűlt krémet, majd jól összekevertem és máris jöhetett a töltés. Másnapra megpuhul, nagyon finom sütemény, megéri vele dolgozni.

1 komment

Címkék: krém sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://receptjeimm.blog.hu/api/trackback/id/tr676209913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dédike 2008.10.19. 13:44:37

Azt hiszem itt most járok először.
süti beállítások módosítása